Casestudie - Rondvaart Zwolle



De heer Wessels, eigenaar van Rondvaart Zwolle wilde een ticketsysteem, waar niet meer naar om gekeken hoefde te worden. Een automatisch systeem dat erin voorziet dat de kaartjes automatisch uitgegeven worden en waarbij ook de betaling automatisch zou gaan, zodat Rondvaart Zwolle hier zo min mogelijk werk aan zou hebben, en bovendien de tickets van te voren betaald worden. Dus geen of weinig cash aan boord, en mensen die onverhoopt weg blijven, hebben al betaald.

Na zorgvuldig overleg met de heer Wessels, hebben we een demoset aan events aangemaakt, die hij kon gebruiken om het systeem te verfijnen.
We hebben de header plaatjes gemaakt, die mooi aansluiten bij zijn website. Daarna is het alleen nog maar nodig om de data van de events in te voeren.
TicketHelper heeft hiervoor een wizzert gemaakt, die snel repeterende data kan invoeren.

Voor Rondvaart Zwolle hebben we een extra mogelijkheid gemaakt om tickets te kunnen omboeken naar een andere datum. Andere gebruikers kunnen hier nu ook gebruik van maken.

Rondvaartzwolle maakt uiteindelijk gebruik van de Kalenderweergave. (zie voor andere weergave mogelijkheden hier.)

Ze hebben gekozen voor één enkel event, met verschillende opties die erbij gekozen kunnen worden met een meerprijs.

Men gebruikt bij de ingang de mogelijkheid van een gastenlijst middels een web-app die op de telefoon van de controleur geïnstalleerd staat.

Dit is wat Mark Wessels zegt over Ticket Helper:

Op de markt van online ticket aanbieders valt er aardig veel te kiezen. Wij hebben gekozen voor Tickethelper door een combinatie van rechtstreeks contact met de ontwikkelaar/eigenaar, de mogelijkheden voor heel veel maatwerk en een nette prijs.
Wij van Rondvaart Zwolle bepalen graag onze eigen koers, en een klein bedrijf als Tickethelper sluit daar uitstekend bij aan. No nonsens, korte lijnen, en een stabiel platform die al jaren zonder problemen loopt. Wij kunnen het iedereen aanraden!
Mark Wessels
www.rondvaartzwolle.nl